Mia v.s. Swedbanks kundtjänst

Dela FFS!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Jag försöker få ut ett gammalt kontoutdrag från Q1 2017 av Swedbank så att jag kan få inköpsbevis på min TV, inköpsbeviset behövs egentligen inte enligt Philips hemsida men deras kundtjänst kan inte läsa.

Här följer dialogen mellan mig och Swedbank. Swedbank i rött jag i grönt:

Hejsan!

Tack för ditt meddelande, vad bra att du hör av dig till oss.

Det går att beställa kontoutdrag som skickas elektroniskt till din internetbank eller till dig via post.

Kontoutdrag som är äldre än 13 månader kostar 50 kr per kvartal att beställa.

Vänligen återkom om du vill göra en beställning. Meddela då vilket eller vilka konton det gäller, exakt tidsperiod du behöver utdraget för, vilket konto vi kan ta avgiften ifrån samt om du önskar få det skickat till dig via post eller som en pdf till din internetbank.

Jag önskar dig en fin dag!

Med vänlig hälsning
Sebastian
Swedbank AB (publ)

Hej
Då vill jag ha utdrag från mitt personkonto samt korttransaktioner för Q1 2017

gärna elektroniskt

vänligen

Dra gärna pengarna från mitt privatkonto

Hej!

Vilket konto vill du debitera för beställningen?

Med vänlig hälsning
Sami
Swedbank AB (publ)

Välkommen att kontakta oss.
Tips! Du vet väl att du kan ställa frågor till oss och få snabbt svar via ”Fråga oss-funktionen” på vår hemsida www.swedbank.se?

Som jag skrev nedan, mitt privatkonto

vänligen

Hej igen Maria!
Nu har vi lagt en beställning på kontouttraget och 200kr kommer att dras från ditt privatkonto. Processen kan ta upp till 1-3 veckor och kommer sedan att kunna ses elektroniskt via din internetbank.
Med vänlig hälsning
Hanna
Swedbank AB (publ)

Hej igen Maria!

Tack för ditt meddelande.

Jag har nu beställt ett kontoutdrag för ditt privatkonto från första kvartalet av 2016. Det kommer att skickas till din internetbank inom några arbetsdagar och avigften debiteras i från samma konto.

Med vänlig hälsning

jag ville ha för Q1 2017 inte 2016

Alltså jag vill BARA ha för Q1 2017. Kostade det inte 50kr per kvartal, varför ska ni dra 200 från mitt konto?

Vänligen

 

Jag vet inte hur jag ska göra för att kundtjänstmänniskor ska förstå vad man menar. Finns det någon som kan kundtjändsiska som kan berätta för mig.

Please follow and like us:

249total visits,1visits today

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *